Aukcje dzieł sztuki

Dom Aukcyjny „Okna Sztuki” specjalizuje się w dawnym i współczesnym malarstwie polskim. Oferujemy bogatą kolekcję dzieł zarówno w stałej sprzedaży jak i na organizowanych aukcjach, czy monograficznych wystawach artystów.
W ofercie aukcyjnej proponujemy również rzeźbę polska i obcą, prace wybitnych grafików, fotografie.

 

Aukcje bibliofilskie

Na odbywających się dwa razy do roku aukcjach książkowych pojawiają się prawdziwe rarytasy bibliofilskie z różnych okresów.
Wprowadzamy też nowe działy jak:

  • projekty ilustracji książkowej,
  • ilustracje książkowe w Polsce Ludowej,
  • autografy i dedykacje,
  • książki dla dzieci i młodzieży.
 

Usługi i sprzedaż

Naszym klientom oferujemy:

  • sprzedaż obiektów po aukcji,
  • fachową, bezpłatną wycenę,
  • katalogi i foldery ze zdjęciem i opisem,
  • promocję w telewizji i serwisach internetowych,
  • wystawę przed aukcją w galerii,
  • profesjonalną konserwację obrazów,
  • ubezpieczenie obiektów (Warta).

Oferta sprzedaży

Domu aukcyjny „Okna Sztuki” pragnie przedstawić Państwu wybrane z katalogów aukcji dzieła sztuki, będące w naszej dyspozycji. Jest to tylko część z szerokiej oferty dzieł sztuki do których nabycia chcielibyśmy Państwa zachęcić.

UWAGA nie wszystkie obiekty przedstawione na stronie mogą być w aktualnej ofercie sprzedaży. Niektóre już zakupione dzieła mogą być widoczne na stronie do czasu jej aktualizacji!

W sprawie zakupu prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mail. Uwzględniamy kolejność zgłoszeń.


Kontakt

OKNA SZTUKI - Dom Aukcyjny
Maria i Andrzej Ochalscy
ul. Grodeckiego 17
05-822 Milanówek
tel.: +48 22 755 83 11
kom.: +48 503 122 535
e-mail:


 

Zdzisław Czermański

(1900 Kraków – 1970 Nowy Jork)

MARTWA NATURA – OWOCE i WARZYWA l. 40-te XX w.


akwarela, 43 x 58 cm, sygnowana l.d. „Czermański”.

Prace malarskie Zdzisława Czermańskiego są rzadkością na rynku antykwarycznym.

Malarz, grafik, ilustrator. Jako nastolatek wstąpił do Legionów, po wojnie awansował do stopnia kapitana. Rysunku i malarstwa uczył się w Szkole Przemysłowej we Lwowie (1923-1924) u Kazimierza Sichulskiego, a później po odejściu z wojska, także u Fernanda Légera w Pary- żu (1925). Lata 1928-1935 spędził za granicą – w Paryżu (gdzie w 1930 miał wystawę w Galerii Charpentier), w Londynie, a od 1931 w Nowym Jorku dokąd pojechał na zaproszenie redakcji „Fortune Magazine”, z którym to pismem współpracował do 1934. W latach następnych mieszkał w Warszawie, skąd wyjechał w roku 1939. Od 1941 stale mieszkał w Nowym Jorku. Świetny karykaturzysta, już od 1920 publikował rysunki satyryczne – początkowo w lwowskim „Szczutku”, później także w „Cyruliku Warszawskim” i „Wiadomościach Literackich”, w paryskim „L’Illustration”, londyńskim „The Graphic”, a po wojnie także w „Look”, „Life” i innych periodykach. Był autorem dwóch tek z portretami marszałka Piłsudskiego (1931, 1935), albumu „Mars w karykaturze” (1925), plakatów i ilustracji książkowych. W „amerykańskich” latach wykonał 50 portretów postaci o światowej sławie i znaczeniu; cykl ten został zakupiony przez Uniwersytet Teksański w Austin. Czermański był także autorem dwóch tomów wspomnień: W pluszowej wannie (Warszawa 1939) i Kolorowi ludzie (Londyn 1966). Wystawiał m.in. w Zakopanem, warszawskiej Zachęcie, w Paryżu i Londynie, a po wojnie w Nowym Jorku i Waszyngtonie. Prace artysty znajdują się m.in. w Muzeach Narodowych w Warszawie i Wrocławiu, Muzeum Wojska Polskiego, Instytucie Piłsudskiego i Fundacji Kościuszkowskiej w Nowym Jorku.

Numer katalogowy: 2017 048 058

Cena: 4 600,-



Rajmund Ziemski

(1930 Radom – 2005 Warszawa)

KOMPOZYCJA 1970 [Wariacje na temat judaików]


piórko, tusz, akwarela, gwasz na papierze, 65 x 50 cm, sygnowany l.d. „RAJMUND ZIEMSKI” i datowany p.d. „11-XII-70”.

Numer katalogowy: 2017 048 057

Cena: 7 800,-



Andrzej Mierzejewski

(1915 Zakopane – 1982 Warszawa)

GŁOWY 1979


olej na płótnie, 81 x 65 cm, na odwrocie numer katalogu pracownianego artysty: „345”.

Z pracowni artysty. Reprodukowany w katalogu wystawy: Andrzej Mierzejewski. Stale i uporczywie, Warszawa 2013 Galeria Domu Artysty Plastyka, s. 139 (w katalogu błędnie datowany na 1981 r.).

Numer katalogowy: 2017 048 053

Cena: 6 500,-




Józef Chełmoński

(1849 Boczki pod Łowiczem – 1914 Kukłówka k. Grodziska Maz.)

PEJZAŻ z DRZEWEM NA HORYZONCIE ok. 1890


olej na płótnie naklejonym na tekturę, 30,2 x 47 cm, sygnowany p.d. „Chełmoński”.

Ekspertyza Joanny Sosnowskiej z sierpnia 1996 r. oraz dokumentacja konserwatorska E. Olizar-Dowgiałło z 27.VIII. 1997 r. Piękny, klasyczny przykład nowoczesnego pejzażu, prekursorskiego w czasach, gdy go malował Chełmoński. „Po roku 1887 pejzaż zaczął odgrywać decydującą rolę w twórczości Chełmońskiego, co zbiegło się z jego powrotem do kraju. Wcześniej krajobrazy stanowi- ły tło dla tematyki rodzajowej. […] Pojawienie się „czystego pejzażu” w twórczości Chełmońskiego wiązało się z procesem przemiany wewnętrznej przypadającej na lata 1886-1890. W 1889 artysta kupił nieduży drewniany dwór w Kukłówce niedaleko Grodziska Mazowieckiego. […] Przyroda zostaje przeniknięta pierwiastkiem duchowym. Wraz ze zmianą tematyki obrazów ulega również pewnej modyfikacji ich strona formalna. Paleta barw rozszerza się o delikatne odcienie, a kolorystyka ulega dalszemu rozjaśnieniu i skontrastowaniu” (Tadeusz Matuszczak). Obraz od blisko stu lat w posiadaniu rodziny obecnego właściciela.

Numer katalogowy: 2017 048 049

Cena: 82 800,-



Barbara Sieroszewska-Borowska

(ur. 1935 Warszawa)

„KAZIMIERZ” 1958


olej na płótnie, 80 x 65 cm, sygnowany i datowany na odwrocie „Barbara Borowska”, tamże tytuł obrazu i rok.

Z pracowni artystki.

Numer katalogowy: 2017 048 044

Cena: 5 200,-



Barbara Sieroszewska-Borowska

(ur. 1935 Warszawa)

„PLACE DU TERTRE” 1966


olej na płótnie, 60 x 80 cm, sygnowany i datowany na odwrocie „Barbara BOROWSKA”, także tytuł i rok.

Z pracowni artystki. Plon wyjazdu do Paryża w 1966 r. – dla porównania, inny obraz z tego cyklu, Montmartre z tegoż roku, wystawiony na 46. Aukcji OKIEN SZTUKI.

Numer katalogowy: 2017 048 043

Cena: 4 800,-



Malarz zachodnioeuropejski

XVII/XVIII w.

olej na płótnie dublowanym, 71 x 60,5 cm, niesygnowany.

Obraz po dawnej, starannej konserwacji.

Numer katalogowy: 2017 048 037

Cena: 11 000,-



Monogramista J. B.

MARTWA NATURA MYŚLIWSKA z KOSZEM WARZYW 2 poł. XVII w.


olej na desce, częściowo parkietowanej, 82 x 64 cm, sygnowany „J. B. pinxit”.

Dołączona Decyzja Stołecznego Konserwatora Zabytków z 16 lutego 1970 r. o wpisaniu obrazu do rejestru zabytków.

Numer katalogowy: 2017 048 033

Cena: 19 000,-



Michał Dobriak

(1904 Kalisz – 2001 tamże)

AKT MĘSKI l. 30-te XX w.


olej na płótnie, 148 x 65 cm, niesygnowany.

Z pracowni artysty.

Przedstawiciel wileńskiego neoklasycyzmu. W latach 1927- 1934 studiował na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Stefana Batorego w Wilnie u F. Ruszczyca i L. Ślendzińskiego. Następnie wrócił do Kalisza. Uczestniczył w kilkunastu wystawach zbiorowych, m.in. w Wilnie, miał kilka wystaw indywidualnych. „Wnikliwy obserwator, artysta o szczególnej umiejętności patrzenia, obdarza swoje obrazy raz wyciszonym kolorytem, to znowu barwami intensywnymi, zdecydowanymi ale nigdy ostrymi, agresywnymi. Znakomicie operuje światłem i tym co nazywamy doskonałym warsztatem malarskim. W bogatym dorobku artysty [...] dominują portrety, przede wszystkim kobiet, będące swoistym studium psychologicznym” (Judyta Dymkowska-Francuz).

Numer katalogowy: 2017 048 024

Cena: 11 000,-



Władysław Jarocki

(1879 Podhajczyki na Ukrainie – 1965 Kraków)

HUCULI w ZIMOWY NIEDZIELNY PORANEK


olej na tekturze, 19,5 x 28,8 cm, sygnowany l.d. „Wład. Jarocki”.

„Jarocki podchodził do Hucułów z ciekawością etnografa i wrażliwością artysty, nie zadowalał się powierzchowną egzotyką ludowości, w jego pracach czuje się szacunek dla prostych ludzi i szczere zainteresowanie ich życiem. Komponuje swe obrazy jak reporterskie fotografie obyczajów i rytuałów, często zresztą to właśnie jego własne fotografie stanowiły pierwowzory do obrazów i litografii” (Zofia Weiss-Konopczyna).

Numer katalogowy: 2017 048 016

Cena: 5 500,-



Rafał Malczewski

(1892 Kraków – 1965 Montreal)

KOŚCIÓŁEK ZIMĄ 1927


akwarela na kartonie, 50 x 40 cm, sygnowana i datowana p.d. „Rafał Malczewski 1927”.

Numer katalogowy: 2017 048 015

Cena: 8 100,-



Emil Lindeman

(1864 Warszawa – ok. 1945)

„SWARZEWO-HALLEROWO” 1938


olej na płótnie, 68,5 x 100 cm, sygnowany l.d. „E. Lindeman”; na odwrocie, na płótnie – autorskie: tytuł obrazu, data i sygnatura.

Malarz, autor polichromii i fresków, ilustracji i plakatów. Uczeń Gersona i Jana Matejki, kształcił się także w Paryżu. Po podróżach po Europie w 1897 zamieszkał w Warszawie. Wystawiał w Zach ęcie w latach 1890-1939, tak- że w krakowskim TPSP, w Wilnie i Lwowie, za granicą w Berlinie, Londynie i Chicago. Ceniony pejza żysta i autor wedut. „Oko- ło 1905 pojawiły się w jego twórczości pejzaże nadmorskie, które dominowały w latach dwudziestych i trzydziestych, wystawiane z Kołem Marynistów...” (Marta Leśniakowska).

Numer katalogowy: 2017 048 012

Cena: 7 500,-



Alfred J. Sipiński

(1886 Poznań – 1968 tamże)

„ORŁOWO (O ZACHODZIE SŁOŃCA)” 1928 z cyklu Polskie morze


olej na płótnie naklejonym na tektur ę, 49 x 35 cm, sygnowany i datowany l.d. „J.A. Sipiński / Orłowo 1928”. Na odwrocie, na tekturze napis autorski „Orłowo”.

Wystawiany: Salon TZSP 1928, w katalogu nr 294.

Numer katalogowy: 2017 048 011

Cena: 3 200,-




Józef Czajkowski

(1872 Warszawa – 1947 tamże)

WIDOK NA WAWEL 1924 [może: 1914?]


olej na płycie, 70 x 50 cm, sygnowany i datowany p.d. „Józef Czajkowski 1924 [1914?]”. Na odwrocie: AKT SIEDZĄCY, nieukończony.

Malarz, architekt, projektant wnętrz, zasłużony dla nobilitacji sztuk dekoracyjnych profesor warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych i współzałożyciel Spółdzielni Artystów „Ład”.
Kształcił się w Monachium, kontynuował naukę w Paryżu, a następnie w Krakowie. To tu zetknął się z niezwykłą osobowością artystyczną, jaką był Jan Stanisławski. Pomimo iż nie był uczniem jego słynnej klasy pejzażowej, brał udział w organizowanych przez mistrza plenerach. Również tematyka dzieł malarskich Czajkowskiego przybliżała jego twórczość do kręgu „szkoły Stanisławskiego”.

Numer katalogowy: 2017 048 009

Cena: 4 000,-



Stanisław Fabijański

(1865 Paryż – 1947 Kraków)

KAPLICA ZYGMUNTOWSKA NA WAWELU


olej na tekturze, 50 x 35 cm, sygnowany p.d. „St. Poraj Fabijański”.

Dołączony Dowód zakupu z DA „Unicum”, ze stycznia 1998 r.

Numer katalogowy: 2017 048 008

Cena: 3 700,-



Alfons Karpiński

(1875 Rozwadów – 1961 Kraków)

DWA WAZONY


pastel na papierze żeberkowym [ze znakiem wodnym PMF (ITALIA)], 62,5 x 47,5 cm, sygnowany p.d. „a.Karpiński”.

Twórczość tego artysty znakomicie wpisuje się w sztukę młodopolskich salonów i buduarów. Karpiński całe życie malował piękne kobiety: damy, aktorki, modelki. Był bardzo cenionym portrecistą, ale równie wielką popularnością cieszyły się jego martwe natury, szczególnie kwiaty. Artysta był związany z Krakowem, spędził tu większość swojego życia; był współzałożycielem słynnego kabaretu Zielony Balonik w Jamie Michalikowej, gdzie do dziś znajdują się jego prace. Jednak kilkanaście lat spędzonych w Paryżu miało decydujący wpływ na ukształtowanie się jego twórczości: cechują ją prostota i elegancja oraz niezwykła jednorodność.

Numer katalogowy: 2017 048 005

Cena: 6 900,-





Królewska Fabryka Farfurowa w Belwederze

WAZON FAJANSOWY typu „chinoiserie”, ok. 1770 – 1780


fajans ręcznie malowany, wysokość 37,5 cm, wylew obcięty do formy cylindrycznej (pierwotnie miał formę szerokiego, wywiniętego kielicha), sygnowany na podstawie „Varsovie”.

Manufakturę fajansu na terenach Belwederu w Warszawie założył w 1770 r. król Stanisław August. Wyrabiano tam dekoracyjne wielkie wazony i luksusowe zastawy stołowe kryte szkliwem cynowym i malowane farbami naszkliwnymi. Kształty naczyń i dekoracje wzorowano głównie na porcelanie chińskiej i japońskiej, przetwarzając wschodnie motywy w guście rokoka. Wazony z wcześniejszego okresu produkcji były białokremowe, zdobione delikatnymi girlandami i rozrzuconymi na powierzchni naczynia pękami kwiatów, motylami i ptakami w stylu rokoko, wzorem porcelany saskiej i wiedeńskiej.

Szybko jednak w dekoracji fajansów belwederskich przeważyły motywy wschodnie: stylizowane barwne kwiaty, ptaki rajskie i bażanty, scenki z Chińczykami i Chinkami, motywy chińskiej architektury. Najbardziej charakterystyczne dla Belwederu były wazony gruszkowate z cylindryczną szyją i wazony o korpusie kulistym lub gruszkowatym na nodze w kształcie kielicha odwróconego, z szyją również w kształcie kielicha o szerokim, wywiniętym wylewie.
Produkcja manufaktury w Belwederze była przeznaczona głównie dla Stanisława Augusta, do dekoracji wnętrz królewskich rezydencji i na cenne podarunki. Najsłynniejszym dziełem manufaktury był serwis zwany sułtańskim, ofiarowany sułtanowi Abdul Hamidowi I w 1777 r., wzorowany na porcelanie japońskiej, złożony ze 160 sztuk naczyń. Część z nich zachowała się w muzeum Topkapi Sarai w Stambule, niektóre sztuki próbne w Muzeum Narodowym w Krakowie i w Warszawie.
Fajanse belwederskie odznaczały się wysokim poziomem artystycznym pod względem formy, ze smakiem komponowanej dekoracji o starannym rysunku i ciepłej gamie barwnej, natomiast technicznie były bardzo niedoskonałe – tym samym nietrwałe. Nieopłacalność produkcji oraz konkurencja ceramiki angielskiej i fajansów warszawskiej manufaktury Wolffa doprowadziły do zamknięcia królewskiej manufaktury w 1783 r.

Niezwykła rzadkość antykwaryczna. Po raz pierwszy na aukcjach.

Numer katalogowy: 2016 044 106

Cena: 201 300,-




Anton Liszt

(czynny w latach 1828 – 1868)

ZEGAR PODRÓŻNY – KARECIAK Wiedeń, ok. 1830 – 1840


wysokość 12 cm, na podstawie 8 x 5,5 cm.

Mosiężna, prostokątna obudowa z wydzielonym cokołem na czterech nóżkach, grawerowana z ornamentem o motywach floralnych, z trzema fazowanymi szklanymi panelami, przez które widać mechanizm. Prostokątna, emaliowana tarcza z cyframi rzymskimi sygnowana „Anton Liszt /in Wien”. Mechanizm sprawny, sprężynowy, 8-dniowy, bicie kwadransowe, z funkcją budzika; nakręcany na kluczyk. Ruchoma rączka. Na podstawie wygrawerowany numer „26878”.
Dołączony skórzany futerał w dobrym stanie, z oryginalnymi zawiasami i zapięciem.
Niewielka reperacja emalii powyżej tarczy.

Numer katalogowy: 2016 044 101

Cena: 16 100,-



Olga Cieślak

(ur. 1980)

„SUCHE KWIATY” 2007


olej na płótnie, 74 x 81 cm, sygnowany i datowany p.d. „Olga Cieślak 07”, na odwrocie autorskie „Olga Cieślak 2007 Suche kwiaty”.

Numer katalogowy: 2016 044 085

Cena: 3 450,-



Roman Bratkowski

(1869 – 1954)

ZIMOWY NOKTURN 1938


olej na tekturze, 43 x 50 cm, sygnowany i datowany p.d. „R. Bratkowski 1938”.

Malarz, pejzażysta. Studia w Krakowie, Akademii wiedeńskiej i Monachium w prywatnej szkole Antona Azbégo. Wystawiał w lwowskim i krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych i warszawskiej Zachęcie. Lata międzywojenne spędził na Capri, gdzie był dyrektorem Muzeum Jana Styki.

Numer katalogowy: 2016 044 069

Cena: 4 150,-



© 2017 Okna Sztuki

|

Prawa zastrzeżone

|

153333 odwiedzin

|

adresów IP

|

Design: PASSJA.PL